3 Ιουν 2013

Τόπο στα... new media!

Κι όμως, οι κάτοχοι των φρέσκων, εντυπωσιακών και πολυμήχανων συσκευών ενδιαφέρονται περισσότερο για τον κόσμο τής... παραδοσιακής ειδησεογραφίας

Ενας στους τρεις ενήλικους Αμερικανούς είναι ιδιοκτήτης ταμπλέτας! Πού να το περίμενε αυτό το μίνι θαύμα ο Στιβ Τζομπς, όταν έφερνε στη ζωή πριν από τρία χρόνια το iPad. Δεν είναι βέβαια της Apple όλες οι συσκευές, καθώς έχουν μπει ένα σωρό εταιρείες στο χορό. Και η Nexus και η Microsoft και η Amazon και η Barnes & Noble και η Samsung παίζει μπάλα και άλλες εταιρείες.

Διότι μπήκαν στη ζωή μας και οι μίνι ταμπλέτες και τα διευρυμένα κινητά, γέμισε ο κόσμος μικρομεσαίες οθόνες. Και από τους χρήστες τους δεν είναι λίγοι εκείνοι που κατεβάζουν ειδησεογραφικές εφαρμογές εφημερίδων.


«Κατέβασμα» εφημερίδων 

Εδώ είναι βέβαια και το ζουμί της έρευνας, που αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2013 και πραγματοποιήθηκε από το Reynolds Institute of Journalism. Το κατά πόσον οι κάτοχοι των φρέσκων, εντυπωσιακών, πολυμήχανων συσκευών ενδιαφέρονται για τον κόσμο της παραδοσιακής ειδησεογραφίας. Αυτό το «παραδοσιακής» μπορείτε να το βάλετε σε όσα εισαγωγικά θέλετε, ανάλογα με την προκατάληψη που έχει ο καθείς απέναντι στις εφημερίδες και στις παραφυάδες τους. Σημασία έχει πάντως ότι όλο πεθαίνουν τα φύλλα κι όλο επιδεικνύουν μια αξιοθαύμαστη ικανότητα προσαρμογής.

Να το δούμε και σε νούμερα τι σημαίνει αυτό. Οπως μας δείχνει η μελέτη του Reynolds Institute of Journalism, από τους κατόχους ταμπλετών που ενδιαφέρονται για την τρέχουσα ειδησεογραφία ένας στους δύο (ποσοστό 50%) έχει κατεβάσει εφαρμογή εφημερίδας. Σχεδόν όλοι (ποσοστό 94%) έχουν κατεβάσει εφαρμογή τηλεοπτικού καναλιού, ενώ αρκετοί είναι όσοι έχουν κατεβάσει εφαρμογές ραδιοφωνικών σταθμών (27%), ειδησεογραφικών πρακτορείων (28%) και οργανισμών που έχουν εξειδικευμένη παροχή πληροφοριών όπως το Weather Channel (63%).

Τα νούμερα είναι ακόμη καλύτερα για τις εφημερίδες στους κατόχους έξυπνων τηλεφώνων. Οσοι εξ αυτών ενδιαφέρονται για την τρέχουσα ειδησεογραφία έχουν κατεβάσει κατά σειρά εφαρμογές εφημερίδων (47%), οργανισμών που έχουν εξειδικευμένη παροχή πληροφοριών (45%), τηλεοπτικών καναλιών (37%), ραδιοφωνικών σταθμών (33%) και ειδησεογραφικών πρακτορείων. Σε γενικές γραμμές, η έρευνα του Reynolds Institute of Journalism έδειξε ότι η κατανάλωση της ειδησεογραφίας παρουσιάζει αυξητικές τάσεις σε όλες τις ηλικίες κατόχων έξυπνων τηλεφώνων. Ακόμη και σε αυτές της γκάμας 18-24, που παραδοσιακά δεν πολυψάχνονται για τα νέα.

Και εδώ είναι που έρχεται και κολλάει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είδηση από το στρατηγείο της «Guardian». Λίαν συντόμως, η βρετανική εφημερίδα θα συγκεντρώσει όλους της τους ιντερνετικούς, ταμπλετικούς και τηλεφωνικούς πλοκάμους σε μία και μοναδική διεύθυνση. Θα μαντρώσει δηλαδή τη βρετανική της εκδοχή (guardian.co.uk), τη φορητή της εκδοχή (m.guardian.co.uk), την αμερικανική της εκδοχή (guardia nnews.com) και την υπό κατασκευή αυστραλιανή της σελίδα σε έναν και μοναδικό προορισμό, το theguardian.com

Το «βήμα» της «Guardian» 

Και γιατί παρακαλώ θα γίνει αυτό το πράγμα; Διότι όπως σημείωσε η επικεφαλής των ηλεκτρονικών εκδόσεων της «Guardian» Τάνια Κόρντρεϊ: «Μπορεί να μοιάζει με μια μικρή αλλαγή ηλεκτρονικής διεύθυνσης, αλλά για εμάς είναι ένα μεγάλο βήμα. Ενα βήμα που αντικατοπτρίζει την εξέλιξή μας από μια ιδιαιτέρως σεβαστή εφημερίδα της Βρετανίας σε έναν μεγάλο και παγκόσμιο ειδησεογραφικό οργανισμό. Το ακροατήριό μας διευρύνεται κάθε μέρα, κάθε λεπτό που περνάει».

Εχει δίκιο βέβαια που τα λέει όλα αυτά, καθώς οι ηλεκτρονικοί επισκέπτες της «Guardian» τετραπλασιάστηκαν: από 20 εκατομμύρια πριν, σε 80 εκατομμύρια σήμερα. Το μεγαλύτερο μάλιστα ποσοστό αυτής της διεύρυνσης προέρχεται από κυβερνοναύτες εκτός Βρετανίας. Παρεμπιπτόντως, διόλου δεν έκρυψε η κυρία Κόρντρεϊ ότι η αλλαγή του URL θα βοηθήσει και διαφημιστικά την εφημερίδα, καθώς η κατάληξη .com θα είναι πιο κατανοητή και προσφιλής σε διαφημιστές και διαφημιζομένους. Απαραίτητα κόλπα επιβίωσης και ανάπτυξης, με δύο λόγια...

Πηγή: Media, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, επιμέλεια: Χρήστος Ξανθάκης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς